Friday, November 21, 2008

Resistint-se a FaceBook






Arriba un moment que, com diuen, el millor per lliurar-se de la temptació és caure en ella.



I a mi això em passa bastant sovint. Sóc dèbil ...

Fa ja bastant que FaceBook córrer per la xarxa, concretament i segons les meves fonts documentals (wikipedia), des del dia 4 de febrer de l'any 2004.

Al trobar aquesta dada el primer que m'ha passat pel cap ha estat pensar què deuria estar fent jo aquell dia ... I com que tinc aquest mal costum de saber on tinc les coses endreçades, he recuperat la meva agenda d'aquell any.

Segons les meves notes el 4 de febrer és l'aniversari de l'Edu Gabriele, un amic argentí amb qui vàrem fer cursos de doctorat plegats, i a banda de l'anotació que a les 17'30h tenia hora amb la esteticient, l'agenda segueix:

- demanar info a la casa de cultura sobre els cursos de PNL
- fer la comanda de llibres d'Amazon a l'Enric
i
- reservar taula pel dia 15/02 a Can Joan d'Adri

... i ja sé que no ve al cas però a mi m'ha fet gràcia mirar-ho.

A aquella època treballava al CEAB-CSIC i estàvem arrancant StrateGISt amb en Junior ... Una època en que pensàvem que seriem els mega-cracks del GIS a Girona i ens menjariem el món.... Val a dir que pel poc que ens hi vàrem dedicar no ens va anar malament, però crec que cap dels dos teníem esperit de grandesa empresarial, pel que allà va quedar el tema.

I bé, el dia que FaceBook va aparèixer el món, creació del programador informàtic Mark Zuckerberg, per ser-ne membre havies de ser necessàriament estudiant de Harvard College. No va ser fins després de diferents versions i ampliacions de "permisos", que el setembre del 2006 es va obrir al gran públic. Actualment emplea a més de 700 persones, té uns beneficis de quasi 300 milions de dòlars americans i Sony Pictures vol fer una pel.lícula d'aquest fenomen.

Dos anys de resistència i ja ho veieu, aquí estic, engreixant el tou de més de 120 milions d'usuaris registrats que conformen la xarxa social més activa del món, que es diu ràpid!!!, i que per descomptat no es lliure de tanta popularitat com controvèrsia!!

En fi, tot això per dir que ja tinc un perfil i que ja que hi sóc pel tros ... espero que TOTS us feu amics meus molt aviat!!

Fins a la propera!!

Mun

3 comments:

Anonymous said...

En una cosa et dono la raó: la carn és dèbil
Mai vaig arribar-me a creure que resistiries la temptació de caure al facebook. El teu esperit de provar-ho tot (o quasi) feia impensable aquesta opció.
Ara que veig que hi ets el que em preocupa és l'ús que en faràs. No em preocupa que hi facis el que vulguis, faltaria més. El que em preocupa és quan comencis a treure'n estadístiques i conclusions :D::D
Això sí, el que més m'ha agradat és aìxò de l'estat civil "enredada". Jo tinc una proposta d'amistat d'un que està interessat en homes, o sigui que ja veus, estem empatats...

lizquies said...

ups,

Només dir que tot i que tinc perfil no entro al facebook, només per veure les fotos que algún amic "penja".

Sóc de la lliga antifacebook, i no sé si es una cosa de geòlegs o que però la majoria dels meus colegues geoòlegs també son antifacebooks....

Simplement reivindiquem els bars.

Anonymous said...

jajajajajajaja...com tot, les dues cares de la moneda sempre existeixen....haurem d'intentar treure la positiva, que d'això es tracta! Ara mateix estic amb la Xènia al despatx del CEAB i m'ha dit: "Llegint el teu blog m'he adonat de que t'assembles un piló a la Mun!" i te m'he posat a xafardejar...(sorry)...et convido a que passegis pel meu blog també si et ve de gust!! ;) Un "hola" des d'aquest munt de parets blanques,