Tuesday, April 29, 2008

San Francisco Revisited

Brief English Version and pics at the end of the Catalan Text

Després de quasi 10 anys d'haver deixat la ciutat, i de la manera més inesperada; així com es succeeixen les coses a la meva vida darrerament, el passat dilluns dia 21 aterrava prop de mitja nit a l'aeroport internacional de San
Francisco , després d'haver sabut jo mateixa, només unes 48 hores abans, que hi aniria ...

Aquest cop m'hi havia portat un congrés internacional sobre Eco
Cities , un tema que cada cop m'apassiona més i en el que tinc la sort de que em paguin per aprendre'n i treballar-hi. De vegades em sento com si estes fent un màster amb una bona beca ... un màster però en el que no controlo massa, per no dir gens, el meu temps personal i en el que és quasi impossible planificar ni a mig ni a llarg termini. Clar que, diuen, tot té un preu.

San
Francisco, vibrant, brillant, exhultant i bella, es va despertar amb un bonic sol que es va quedar amb mi tota la setmana que hi vaig esser . Diuen que vaig tenir molta sort, que portava setmanes plovent i fent fred.

Podria parlar hores, tan del que m'agrada com del que em desagrada dels Estats Units, si bé Califòrnia és una petita excepció que escapa a moltes paradoxes de la resta d'Estats; però no ho faré perquè m'allargaria extensament ...

Malgrat no necessitava allotjament, doncs tot estava pagat i organitzat a través de la feina, vaig contactar algunes persones de
CouchSurfing abans de marxar, per allò de trobar una mica de local flavour... Em varen contestar 3: en Ben, en Matthew i en Pete.

La conferència, si bé extremadament interessant, em va deixar bastant poc temps lliure, doncs era de 9 a 18 cada dia; tot i així vaig poder en un moment o altre, quedar amb ells, passejar pel barri de
Mission, per Embarcadero, el China Town, menjar a un koreà, a un brasiler, a un pakistanès i fer unes cerveses a un pub irlandès, i aprendre una miqueta més d'aquesta diversa i acolorida ciutat.

El darrer dia el vaig tancar amb una ràpida escapada a última hora de la tarda fins al
Golden Gate Bridge, que vaig creuar amb una bicicleta llogada que, m'equivocaré poc si afirmo que tenia més de 15 anys. Sense deixar que això m'intimidés, tot i que em va xocar una miqueta al país dels excessos, vaig pedalar pujada amunt, per les empinades "hills" de la ciutat, fins arribar a Marina, des d'on s'accedeix al Golden Gate Bridge.

Amb bona música al meu
shuffle, comme il faut, vaig atravessar el pont i em vaig aturar a mig camí per, a més de contemplar l'sky line de la ciutat, mirar cap avall i deixar-me impressionar per aquesta magnífica obra d'enginyeria. Com em va dir en Ben, que és qui em va suggerir que no marxés sense pedalar aquest quilòmetre i mig suspès a l'aire, va ser un moment màgic.

Us deixo amb algunes imatges del meu séjour.
Muah!

English Version

Quick plunge in San Francisco last week to attend a conference on Eco Cities.

Still, I managed to squeeze in some leisure & tourism activities ... since, after all, this is what I always do, work or not ;O)

Check on a few pictures I took in here.

No comments: