Friday, May 25, 2007

En l’amor i en les eleccions tot s’hi val!, o la in-SOStenibilitat de les campanyes electorals.












Diumenge tenim eleccions i amb el bombardeig mediàtic del que som víctima, sembla totalment impossible que a ningú se li pugui passar per alt; és una mostra del que jo anomenaria un atac al dret de viure en la ignorància. És que ja no queda respecte pels que, potser, no volem saber-ho tot?

Entrant en un àmbit que em toca més d'aprop professionalment, aquests dies se m’ha despertat una inquietud. Imatges com aquestes que adjunto són només un exemple de les moltíssimes que podria haver fet si hi hagués dedicat més estona ...

El respecte pel medi ambient és un concepte (per dir-ho d’alguna manera), del que els polítics no paren d’omplir-se’n la boca de cara a les eleccions: reciclatge, recollida orgànica a tota la ciutat, gestió sostenible dels espais naturals periurbans, optimització de l’ús de recursos, blablabla ...

Tot plegat, paraules mullades!!

Resulta que la Pagan, que cal dir que des que és alcaldessa la ciutat mai havia estat tan bruta, ens omple les bústies (m’hi vaig trobar fins a 3 futlletos dels seus que semblen el libro gordo de Petete!) sense cap mena de respecte als que hem demanat explicitament i manifestament que “NO volem publicitat”; en Carles Puigdemont ens hi posa un DVD amb caixa de plàstic i tot!! i futlletó amb les instruccions, i ia Cristina Alsina – que ens ha enviat una postaleta - ens promet una anella verda, per fi infraestructures de servei i una ADSL com cal a Montjuïc. Els “Todos únicos” (que com diuen ells “somos muchos” – desafortunadament sembla que son “demasiados”), no deixen caure ni una paraula sobre sostenibilitat a la seva propaganda, en canvi – s’ha de dir tot – s’han limitat a enviar només un futlletó tamany A4 plegat en 3. No dubto d’altra banda que és senzillament una qüestió de pressupost.

Aix!! Les bústies estan plenes, les escombraries, i més que això, els terres dels carrers de ciutat, estan recoberts de publicitat que ningú vol, de caixes de DVD que ningú reciclarà i sobretot, de paraules buides!! Dels polítics que parlen i parlem, però fins i tot abans que surtin elegits, ja estan faltant a les seves promeses.

M’agradaria saber quantes totes extra de residus no reciclats generen unes eleccions municipals. Algú en té idea??

Apa, sort diumenge, la veritat és que està complicat decidir-se, no n’hi ha ni un que valgui la pena!!



1 comment:

Anonymous said...

Hello Moon!!
Avui precisament li deia jo a en Carles que quin desperdici de papers, quina llàstima de desperdicis no reciclats, està puigcerdà empaperat de cartells de propaganda electoral, fin i tot avui, que aixó encara hem sembla més fort, m'he trobat un paper al cotxe, i treballo a un poligon industrial!!, no m'ho podia creure, realment no tinc ganes de votar, estem sentint cada dia més noticies alarmants del canvi climatic, estem arribant al límit, pro qui més exemple hauria de donar, ja el sobrepasa, no vull votar, si més no hi anire per exercí el meu dret, pro el meu vot serà en blanc, realment no hi ha ningun politic que es preocupi del nostre planeta??, es molt trist...